Praksiscenter for Idræt og Bevægelse i Skolen har netop publiceret rapporten "Afgørende faktorer for bevægelse i skolen”. Den er resultatet af en lang og grundig proces, der har identificeret hvilke faktorer, der er de vigtigste for at kunne lykkes med at implementere bevægelse i skolen.
Et panel bestående af 57 deltagere fra folketingspolitikere til skoleelever har behandlet mere end 160 faktorer af mulig betydning, som de rangerede og prioriterede i en såkaldt Delphi-proces. Rapportens resultater giver et vigtigt og nuanceret indblik i, præcis hvad der er på spil i forskellige led af skoleverdenen, når det kommer til bevægelse. Hvad er fx vigtigt, når man arbejder på elev-niveau? Hvad på skoleleder-niveau, kommunalt niveau eller når det kommer til forældrene? Og er der nogle overordnede sammenhænge eller tendenser? Dyk ned i den spændende rapport ved at trykke på billedet eller via den grønne knap.
Du kan også læse mere om selve metoden lige her eller springe direkte ind og læse en forenklet udgave af resultaterne på de forskellige områder her.